lauantai 17. lokakuuta 2015

Festival of Lights

Torstai

Aamulla tein jälleen aprikoosileivoksia sekä ihan uutena juttuna mansikkaleivoksia. Tai no mansikkaleivoksia tein sen verran, että leikkasin mansikoista kannat pois ja puolitin. Niiden jälkeen tehtiin iso kasa mantelitorttuja, jotka täytettiin mantelikreemillä. Iltapäivällä oli jälleen luumu- ja aprikoosipiirakoiden vuoro. Oltiin tänään supernopeita, joten ehdittiin laittaa vielä pakasteetkin sulamaan ja odottamaan huomisaamun paistoa!
Oon ollu tällä viikolla tosi laiska töitten jälkeen, oon vaan mennyt suoraan "kotiin" ja chillannu siellä koko illan. En tiedä olenko tulossa kipeäksi, kurkku ainaki siihen malliin kipeä..

Perjantai

Tänään pääsin tekemään mansikkaleivoksia, kokonaan itse! Toisin kuin aprikoosi- ja omenaleivokset, nyt mulla oli jo valmiiksi paistettu pohja. Ensimmäisenä pohjan päälle pursotetaan vanilijakreemiä, jonka jälkeen asetellaan mansikan puolikkaat riviin koko matkalle. Sen jälkeen ne "maalataan" mansikkahyytelöllä ja lopuksi reunoihin ripotellaan vielä raidat kookoshiutaleista. 


Jopa leipomon konditoriamestari tuli ihan sanomaan mulle, että noista tuli todella hyvännäkösiä ja kuulemma kahvilan puoleltakin tuli kehuja. Wow, mulla tosin on hieman eri käsitys hyvännäkösestä, mutta kai se on enemmistöä uskottava.

Mansikkaleivosten jälkeen tein jälleen aprikoosi- ja luumupiirakoita. Saatiin loppupäivästä käsky, että kaikki leipomosta löytyvät luumut pitää käyttää, joten tehtiin vielä muutama piirakka lisää. Ehkäpä luumuaika on jo ohi..

Illalla kävin kaupungilla vielä katselemassa valoshowta Branbenburger Torilla. Tällä viikolla täällä on Festival of Lights ja kaikilla isommilla nähtävyyksillä on esityksiä tarjolla. Olin kuitenkin sen verran väsy, että en jaksanut tän pidemmälle enää lähteä.







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti